Leveranssätt
Vi skickar alla våra beställningar med Postnord.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Vi tillämpar fri frakt på beställningar över 499 kr. Vid beställningar under 499 kr tillkommer en fraktavgift/administrationsavgift på 39 kr. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information.
Avbryta eller ändra din order
Vill du ändra eller avbryta din order ska du kontakta vår kundtjänst antingen via chatt eller mejl: [email protected]
14 dagars returpolicy
Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet genom tex ny produkt, prisavdrag eller återbetalning.
En eventuell återbetalning genomförs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Reklamationen skall lämnas genom att skicka ett meddelande med beskrivning om felet till [email protected], meddelandet skall också innehåller namn, din adress, e-postadress samt ordernummer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ångerrätt
Vid köp av varor på SHX Sports Of Sweden AB har du som konsument en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
För att kunna nyttja din ångerrätt måste reklamationen/returen godkännas av vår kundtjänst.
När du sedan ska returnera ska du se till att varan är försvarligt emballerad och inlämnad till posten eller annan fraktfirma, senast 14 dagar efter att du har mottagit varan. På returpaketet ska ordernummer noteras som du fick vid beställningstillfället.
Viktigt, att ordernumret noteras på fraktemballaget och inte originalförpackningen (se mer information längre ner).
För att kunna använda dig av ångerrätten ska varan returneras i samma skick och i samma antal som när du mottog varan/varorna. Varans värde får inte nedsättas och det gäller även emballaget.
Om varan är skadad eller på annat sätt medfört nedsatt värde och grunden till detta är för dålig paketering, emballering eller liknande, kommer kunden att mista sin ångerrätt.
Vid returnering ska därför varan placeras i produktens originalemballage och därefter packas in i korrekt fraktemballage. Kunden får inte sätta klistermärken eller skriva direkt på originalemballaget. Alla märkningar, klistermärken och eventuell skrift ska placeras på fraktemballaget.
När vi har mottagit varan och kontrollerat att den lever upp till ovanstående villkor för användning av ångerrätten gör vi en återbetalning via samma betalningssätt som kunden har använt vid köptillfället.
Vid Klarna fakturabetalning återbetalar vi pengarna till Klarna som i sin tur skapar ett returärende och betalar tillbaka pengarna till kunden. Om fakturan inte har aktiverats eller betalats kommer den att makuleras.
Skulle vi anse att varan inte uppfyller kraven för retur enligt ovanstående villkor, kontaktar vi dig via e-post eller telefon.
Vid retur ska kundtjänst kontaktas för vidare instruktioner!