Villkor & Sekretesspolicy

Om oss

SHX Sports Of Sweden AB (Org.nr: 559316-0301), Vivelgatan 8B, 721 35 Västerås. 

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.  
Mail besvaras normalt inom 24h. Har du skrivit till oss men inte fått svar? Slå en titt i skräpmailen. Ibland händer det att svaren hamnar där.  

Beställning

Genom att godkänna dessa villkor ingås ett avtal mellan SHX Sports Of Sweden AB och dig som kund. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss direkt via e-post till: [email protected].

Betalning

Genom Klarna Checkout erbjuder SHX Sports Of Sweden AB betalning via faktura, konto, kortbetalning och delbetalning. Vid köp mot faktura görs en automatisk kreditkontroll. Val av betalsätt kan ändras efter att du klickat ”fortsätt”. Efter slutfört köp äger Klarna betalningsprocessen och eventuella frågor hänvisas därför dit. 

Betalning kan även ske med värdekod eller presentkort utställd av oss (enligt villkoren för värdekoden eller presentkortet). 

Är du företagare och föredrar betalning mot faktura? Hör av dig till kundtjänst. 

Klicka här om du behöver komma i kontakt med Klarna. 

Återbetalning

Som kund hos SHX Sports Of Sweden AB har man rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då kundtjänst mottagit meddelandet. 

Kunden kommer dock få vänta tills kundtjänst har erhållit varan samt kontrollerad dess skick.  

En återbetalning kan ta upp till 14 dagar. 

En återbetalning sker på samma sätt som vid köptillfället. SHX Sports Of Sweden AB återbetalar köpet medans kunden står för returfrakten. 

All återbetalning sker via SHX Sports Of Sweden AB betalningspartner, Klarna. 

Se Klarnas köpevillkor för mer information. 

Köp och priser 

Vid köp hos SHX Sports Of Sweden AB gäller 14 dagars öppet köp. 

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel samt uppenbart felaktiga priser. Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.  

Alla priser är SEK och inklusive 25% moms. 

Leveranstid

Leveranstiden inom Sverige för varor i lager är normalt 1–4 vardagar. Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]. Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar. 

Leveranssätt

Vi skickar alla våra beställningar med Postnord.  
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.  

Frakt

Vi tillämpar fri frakt på beställningar över 499 kr. Vid beställningar under 499 kr tillkommer en fraktavgift/administrationsavgift på 39 kr. För leverans utanför Sveriges gränser gäller andra fraktvillkor. Vänligen kontakta oss för mer information. 

Avbryta eller ändra din order

Vill du ändra eller avbryta din order ska du kontakta vår kundtjänst antingen via chatt eller mejl: [email protected] 

14 dagars returpolicy 

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet genom tex ny produkt, prisavdrag eller återbetalning. 

En eventuell återbetalning genomförs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

Reklamationen skall lämnas genom att skicka ett meddelande med beskrivning om felet till [email protected], meddelandet skall också innehåller namn, din adress, e-postadress samt ordernummer. 

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se

Ångerrätt

Vid köp av varor på SHX Sports Of Sweden AB har du som konsument en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

För att kunna nyttja din ångerrätt måste reklamationen/returen godkännas av vår kundtjänst. 

När du sedan ska returnera ska du se till att varan är försvarligt emballerad och inlämnad till posten eller annan fraktfirma, senast 14 dagar efter att du har mottagit varan. På returpaketet ska ordernummer noteras som du fick vid beställningstillfället. 

Viktigt, att ordernumret noteras på fraktemballaget och inte originalförpackningen (se mer information längre ner). 

För att kunna använda dig av ångerrätten ska varan returneras i samma skick och i samma antal som när du mottog varan/varorna. Varans värde får inte nedsättas och det gäller även emballaget. 

Om varan är skadad eller på annat sätt medfört nedsatt värde och grunden till detta är för dålig paketering, emballering eller liknande, kommer kunden att mista sin ångerrätt. 

Vid returnering ska därför varan placeras i produktens originalemballage och därefter packas in i korrekt fraktemballage. Kunden får inte sätta klistermärken eller skriva direkt på originalemballaget. Alla märkningar, klistermärken och eventuell skrift ska placeras på fraktemballaget. 

När vi har mottagit varan och kontrollerat att den lever upp till ovanstående villkor för användning av ångerrätten gör vi en återbetalning via samma betalningssätt som kunden har använt vid köptillfället. 

Vid Klarna fakturabetalning återbetalar vi pengarna till Klarna som i sin tur skapar ett returärende och betalar tillbaka pengarna till kunden. Om fakturan inte har aktiverats eller betalats kommer den att makuleras. 

Skulle vi anse att varan inte uppfyller kraven för retur enligt ovanstående villkor, kontaktar vi dig via e-post eller telefon. 

Vid retur ska kundtjänst kontaktas för vidare instruktioner! 

Skador på leverans / Ej uthämtade paket 

Upptäcker du skador på paketet skall du omgående, dock senast inom 7 dagar anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss: [email protected]  
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss fakturerar vi dig 299 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

Information om Cookies

En cookie är en liten textfil som sparas av din webbläsare och lagras på din dator. Cookien innehåller information om ditt besök och används av tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för dig som användare. Vi använder cookies för att se till att din upplevelse på hemsidan blir så bra som möjligt. Genom att använda denna hemsida godkänner du användandet av cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida. 

Personuppgifter 

I samband med att du beställer varor från oss godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter. Personuppgiftsansvarig är SHX Sports Od Sweden AB (org. nr. 559316-0301). All behandling av personuppgifter sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Detta innebär att vi endast lagrar personuppgifter som behövs för att vi ska kunna leverera de produkter du köpt och för att ge dig bästa möjliga service. E-post som skickas till oss kommer t.ex. att lagras för att lättare kunna följa upp ärenden och ge dig som kund en hög servicenivå. Personuppgifterna sparas så länge de behövs för upprätthållandet av vår service gentemot dig eller så länge det krävs enligt lag, därefter raderas de. 

För att kunna fullfölja köp och leveranser av beställda varor är det nödvändigt att personuppgifter delas med vissa externa samarbetspartners. Dessa samarbetspartners kan vara fraktbolag och/eller företag som hanterar betalningar, t.ex. din bank eller Klarna. 

Dina personuppgifter kan komma att användas för marknadsföring från SHX Sports Of Sweden AB i form av t.ex. utskick av nyhetsbrev via e-post. Inga uppgifter kommer att säljas vidare. Du har rätt att få tillgång till de uppgifter vi har registrerat om dig, få uppgifterna raderade (i vissa fall), överförda till annan leverantör eller få felaktig information korrigerad, du har även rätt att få behandling av personuppgifter avsedda för direkt marknadsföring avbruten. 

Tvist och lagval 

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Bedrägeri 

Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.  

Ändringar i villkor 

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra dessa villkor. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Change Language