Frågor & svar

Returer och byten

Vill du skicka tillbaka din vara ska du kontakta vår kundtjänst via mejl till [email protected] för att få en returfraktsedel. Denna kostar 69 kr och dras av det belopp som återbetalas till dig.

Tejpa på returfraktsedeln på emballaget och gå till närmaste ombud. Vid köp av varor på Shoxspadel.se har du som konsument en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

För att kunna nyttja din ångerrätt måste reklamationen/returen godkännas av vår kundtjänst.

Vi erbjuder öppet köp i 14 dagar från det att paketet mottogs.

Leverans

Fri frakt gäller för beställningar över 499 kr efter avdrag för eventuella rabatter.

För beställningar mellan 1 kr – 499 kr är fraktkostnaden 39 kr.

Varubrev:

För beställningar som har en låg vikt och volym kan leveranssätt Varubrev användas. Detta leveranssätt är ej tillgängligt vid postförskott eller vid högre varuvärden. Varubrev levereras direkt till din adress.

 

Paket till ombud:

Du får paketet inom 1–3 dagar till valt postombud och när paketet är framme skickas ett SMS eller brev till dig. Fri frakt gäller för beställningar över 499 kr efter avdrag för eventuella rabatter. För beställningar mellan 1 kr – 499 kr är fraktkostnaden 39 kr.

Du bestämmer!
Vi levererar med Postnord, och du kan välja vilket av deras ombud du vill ha paketet till. Du väljer utlämningsställe när du betalar i kassan.

Läs mer under “Vilka leveransalternativ erbjuder ni?”

Väljer du vanlig leverans till ett postombud får du normalt paketet inom 1–3 vardagar.

Paketet ligger kvar i 7 dagar från det att det kom fram.

Nej, du kan inte hämta varorna direkt via våra lager.

Betalning och Återbetalning

Vid faktura 14 dagar skickas fakturan via mejl. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss eller logga in på Mina sidor hos Klarna.

Vid delbetalning skickas första fakturan med brev och kommer i mitten av den efterföljande månaden som köpet genomfördes. T.ex. första fakturan för köp gjorda under januari, kommer i mitten av februari.

När vi mottagit din retur tas returnerade varor bort från fakturan och en uppdaterad version skickas via mejl. Invänta och betala den uppdaterade fakturan. Vid betalning före registrerad retur skapas ett delbetalningskonto hos Klarna.

Kortbetalning

Visa eller Mastercard. Ingen extra avgift. Direktbetalning Internetbank Fungerar med bankerna SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank.
Ingen extra avgift.

Faktura

Betala efter du mottagit varorna, betalningsvillkor 14 dagar via Klarna.
Ingen faktureringsavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl. Av säkerhetsskäl levererar vi till din folkbokföringsadress.

Delbetalning

3 eller 12 månader räntefritt via Klarna. Uppläggningsavgift och aviavgifter tillkommer.

24 månaders Klarna Konto, betala lägst 100kr per månad eller på 24 månader. Ränta tillkommer. Läs mer hos Klarna.

Swish

Du kan betala med appen Swish via din mobila enhet, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna med hjälp av ditt Mobila Bank-ID. Pengarna dras direkt från det konto som du har kopplat till Swish-appen.
Ingen extra avgift.

Lägg in ditt värdebevisnummer i fältet för ”presentkort” i kassan.

Leverans

Kontakta oss via [email protected].
Beskriv ditt ärende och bifoga en bild som visar felet med varan.

I första hand kommer den reklamerade varan att granskas av oss.
Vid en godkänd reklamation ersätts du med en ny vara, alternativt tillgodobelopp eller återbetalning.

Generella frågor

För generella frågor, fyll i formuläret nedan så återkommer vi så fort vi kan.

Change Language